FAQ - Veelgestelde vragen
Klik voor meer informatie over de betreffende categorie | |
Informatie voor leden | Aantal vragen: 12 |
Regels en beleid | Aantal vragen: 5 |
Vacatures | Aantal vragen: 8 |
Mist u informatie hier? Mail ons op [email protected] |
Informatie voor leden | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Betalen bij HCA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
In het clubhuis van HC Alphen kun je alleen cashless betalen. Contant afrekenen is dus niet mogelijk.
Cashless betalen houdt in: pinnen of contactloos betalen. Steeds meer (hockey)verenigingen kiezen voor deze vormen van betalen. Het heeft een aantal belangrijke voordelen. Het is vooral efficienter en veiliger. Verder is het makkelijker voor barvrijwilligers, je rekent sneller af en bent dus eerder aan de beurt.
De voordelen voor HCA: geen kas tellen, niet meer afstorten, en –heel belangrijk- veel veiliger. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Clubtenues Zuid Holland | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voor het district Zuid-Holland zijn alle clubtenues op een rijtje gezet.
Klik hier voor het overzicht.
Je kunt deze informatie ook terugvinden bij Handige links/andere clubs.
Je vindt hier ook de routes en afstanden.
Daar waar de kleding tot problemen zou kunnen leiden, vind je in het wedstrijdprogramma altijd een opmerking: UIT tenue meenemen !
Het uit-tenue van HC Alphen is een zwart shirt. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Digitaal wedstrijdformulier. Hoe werkt het? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Je gaat van stap 1 naar 2, 3 en 4. Dat betekent dat: - Coaches (Junioren) of Aanvoerders (Senioren) vóór de wedstrijd de spelerslijst klaarzetten in het DWF. De spelerlijst staat pas klaar nadat je ingelogd hebt !!! Je kunt daarna gewoon weer uitloggen. - Scheidsrechters wedstrijden Jongste Jeugd niets hoeven te doen met het DWF, de Thuisspelende coach vult het DWF in na afloop van de wedstrijd. - Scheidsrechters wedstrijden Junioren en Senioren meteen na de wedstrijd het DWF invullen, maar hier pas mee beginnen als beide spelerslijsten gereed staan ! Zo niet, vraag dan eerst de betreffende coach de spelerslijst alsnog klaar te zetten. Na Voltooien/Afronden volgt nog een knop "Uitloggen”. Klik hier op !!! - Coaches (Junioren) of Aanvoerders (Senioren) het DWF voltooien, nadat de scheidsrechters hun werk gedaan hebben. Na Voltooien/Afronden volgt nog een knop "Uitloggen”. Klik hier op !!! Wil je alles nog eens uitgebreid terug lezen?
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gevonden voorwerpen | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lidmaatschap contributie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Klik hier voor de meest actuele gegevens.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prijslijst hockeymaterialen | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wees zuinig op de hockeymaterialen die je van de club in bruikleen krijgt. Ze zijn kostbaar. Als je het veld verlaat, check dan goed of je alles hebt. Aan het eind van het seizoen lever je de materialen weer in. Als team ben je verantwoordelijk voor verlies van materialen. Ook financieel. Hieronder een beknopt overzicht van de prijzen.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Taken Gastheer /Gastvrouw | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Als gastheer/gastvrouw ben je het visitekaartje van HCA. Je hebt de volgende taken:
Bezoekende teams gastvrij te ontvangen en wegwijs maken
Scheidsrechters
Bondsscheidrechters, krijgen koffie/thee vóór de wedstrijd, een flesje fris voor in de rust en koffie/thee/fris na de wedstrijd.
Soms hebben deze scheidsrechters een beoordelaar, voor hen geldt dezelfde regel
Zij zijn bij ons te gast!
Hou er rekening mee, dat deze scheidsrechters al een uur voor de wedstrijd aanwezig zijn.
Ontvangst kan ook door de manager van het desbetreffende elftal worden gedaan, ook zij zijn op de hoogte van deze regels.
Calamiteiten
Toezicht houden op activiteiten Elftal van Dienst. Aan het eind van de dag, in overleg met Thijs de taken even verdelen. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Taken Jeugdelftal van dienst | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Iedere week staat er in het wedstrijdprogramma welkteam Elftal van Dienst is. Meestal speel je dan als team de laatste wedstrijd van die dag en is het de bedoeling dat je met z'n allen even het clubhuis, de kleedkamers, de velden en de toiletten opruimt. De Gastheer of Gastvrouw meldt dit ook voor de wedstrijd nog even aan je coach. Wat er van jullie als team verwacht wordt, lees je hieronder. VELDEN |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Taken Senioren elftal van dienst | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Iedere zondag is een seniorenteam Elftal van Dienst (welk team dat is, staat in het Wedstrijdschema).Uit dit team zal op deze zondag meer dan in een normaal weekend een beroep gedaan worden om te fluiten of bardienst te draaien en wordt er aan het eind van de dag verwacht dat er met het hele team even opgeruimd wordt. Wanneer je team op zondag Elftal van Dienst is, dient je team op zaterdag 1 Gastheer c.q. Gastvrouw te leveren.
(Op zondag wordt de Gastheer/Gastvrouw dienst gecombineerd met Bardienst)
De aanvoerder(ster) van je team ontvangt tijdig een mail met het verzoek deze ene dienst te vervullen en om welke dienst/tijd het gaat. Er zijn drie diensten: Van 08.15 – 12.00 uur Van 12.00 – 15.30 uur Van 15.30 – einde (ong. 19.00 uur) De indelingen worden gemaakt door Nanda Cramer, [email protected]
Elftallen van Dienst seizoen 2013-2014:
Nog onbekend
Iedere week staat er in het wedstrijdprogramma welk team Elftal van Dienst is. Meestal speel je dan als team de laatste wedstrijd van die dag en is het de bedoeling dat je met z'n allen even het clubhuis, de kleedkamers, de velden en de toiletten opruimt.
De Gastheer of Gastvrouw meldt dit ook voor de wedstrijd nog even aan de aanvoerder. Wat er van jullie als team verwacht wordt, lees je hieronder. VELDEN CLUBHUIS |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toernooien | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thuis toernooien Overzicht van de toernooien zijn beschikbaar via deze link.
Algemeen
In principe wordt ieder team in de gelegenheid gesteld per seizoen één thuistoernooi te organiseren. Een handleiding hierbij is het Draaiboek Toernooien dat bij de Toernooicommissie verkrijgbaar is. Het organiserend comité verstuurt de uitnodigingen aan de diverse clubs en coördineert algemene zaken met commissie- en bestuursleden.
Uiterlijk vier weken voor de datum van het toernooi dient door het organiserend comité een begroting ter goedkeuring aan de penningmeester te worden overlegd, die deze begroting binnen een week beoordeelt. Voor ieder toernooi moet er een duidelijk herkenbare leiding zijn die rekening en verantwoording dient af te leggen aan het bestuur. Jeugd
De TC jeugd benoemt per jeugdtoernooi een organiserend comité, waarin ook het Jeugdbestuur vertegenwoordigd kan zijn. HCA-jeugdteams betalen hetzelfde inschrijfgeld als bezoekende teams.
Senioren
Een seniorenteam draagt zelf zorg voor de organisatie van het toernooi. Seniorenteams van HCA die zelf deelnemen aan een thuistoernooi, betalen in principe geen inschrijfgeld. Hierbij wordt uitgegaan van de verhouding één HCA team op vier gastteams. Wordt deze verhouding niet gehaald, dan wordt het benodigde inschrijfgeld voor de deelnemende HCA-teams naar rato vastgesteld. UIT TOERNOOIEN Uitnodigingen voor juniorenteams worden in overleg met de betreffende coaches/begeleiders geaccepteerd of afgewezen. Toernooien die in den lande georganiseerd worden, zjn veelal terug te vinden op http://www.knhb.nl/ .
Jeugd
Sinds 15 april 2013 betalen jeugdteams zelf en rechtstreeks hun deelname aan uittoernooien. Voor alle jeugdteams is een begeleider of zijn begeleiders vereist, dit gaat in goed overleg met de TC Jeugd. Bij een meerdaags toernooi is de begeleider van het team verplicht ’s nachts aanwezig te zijn. De coach is in principe de begeleider van het team, is dit niet mogelijk, dan heeft de plaatsvervanger de goedkeuring nodig van de TC Jeugd.
Senioren
Senioren betalen zelf en rechtstreeks voor deelname aan uittoernooien. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vergoedingen trainers & coaches jeugd | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HC Alphen heeft een vergoedingensysteem voor trainers van alle jeugd teams en voor coaches van selectie jeugd teams. Indien de trainer of coach voor zijn of haar inspanningen geen vergoeding wil ontvangen, waardeert HC Alphen dat natuurlijk zeer. Hij of zij ondertekent dan niet de hieronder beschreven overeenkomst. Indien de trainer of coach (een deel van) hun inspanning in het kader van hun Maatschappelijke Stage als vrijwilliger geregistreerd willen hebben, kan dat via ons gefaciliteerd worden. Dan geldt wel dat zij voor deze inspanning geen vergoeding krijgen. De vergoedingen worden betaald uit de algemene middelen van HCA. Als bestuur hebben we de verplichting er op toe te zien dat we hier correct mee om gaan. Voor toekenning en betaling van deze vergoedingen hebben we daartoe de volgende regels opgesteld:
De hoogte van de vergoeding is gebaseerd op een inspanningsverplichting. Hiervoor hanteren we de volgende richtlijn
De vergoedingen worden betaald:
De vergoedingen worden gebaseerd op standaard voor de periodes geldende inspanningsinschatting. Afwijkingen hierop kunnen door de TC worden toegekend, waarna een en ander in vergoeding 3 wordt verrekend. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verzetten van wedstrijden | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alle competitiewedstrijden worden qua data en teams door de bond ingeroosterd. Ook geeft de bond aan waar de wedstrijd wordt gespeeld. Het tijdstip van de wedstrijd bepaalt de wedstrijdsecretaris van de thuisspelende club in nauwe samenwerking met de indeler van de scheidsrechters. Hierna zet zij de wedstrijd in het KNHB schema dat zichtbaar is voor alle clubs en spelers. Deze (thuis) indeling wordt idealiter 4 weken van tevoren gemaakt, zodat een en ander op tijd naar alle betrokkenen gecommuniceerd kan worden. Reeds geplande wedstrijden kunnen niet meer gewijzigd worden. Dit omdat er allerlei afhankelijkheden zijn zoals scheidsrechters, start- en eindtijden, veld, fluitbeurten van betrokken spelers. Ook zijn de planningen van de bezoekende clubs daar op vastgesteld. In het geval dat er dringende redenen zijn waardoor een geplande wedstrijd gewijzigd moet worden, dan kun je contact opnemen met de wedstrijdsecretaris van HCA (Zie Over HCA/Contactpersonen). Deze bepaalt in overleg met onder meer het wedstrijdsecretariaat van de tegenstander en eventueel het betreffende TC lid of een en ander nog wijzigbaar is. Het is niet de bedoeling dat er door coaches/managers rechtstreeks contact gelegd wordt met het wedstrijdsecretariaat van andere clubs. |